سرگرمی- تفریحی- آموزشی

سرگرمی- تفریحی- آموزشی

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


وال استریت یعنی چی ؟

  وال استریت یعنی چی ؟

 
وال استریت (به انگلیسی: Wall Street) خیابان بسیار معروفی است در محلهٔ منهتن کلان‌شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا. ساختمان بازار بورس نیویورک که بزرگ‌ترین بورس جهان از نظر میزان معاملات و حجم مالی است، در خیابان وال استریت قرار دارد.

به گزارش تکناز همچنین مرکز بزرگ‌ترین مراکز اقتصادی ایالات متحده آمریکا و چند بورس مهم اقتصادی این کشور از جمله بازار بورس نیویورک (NYSE)، بازار بورس نزدَک (NASDAQ)، بازار بورس آمریکا (AMEX)، بازار بورس تجاری نیویورک (NYMEX) و میز بازرگانی نیویورک (NYBOT) در این منطقه قرار دارد.

در طول زمان، نام وال استریت به عنوان «مکان افراد دارای نفوذ اقتصادی در آمریکا» شهرت گرفته‌است.
خیابان وال استریت از شرق و از سرپائینی خیابان برادوی به خیابان جنوبی در تنگه رودخانه شرقی متصل می‌شود.
جرج واشنگتن، اولین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در عمارت فدرال در خیابان وال استریت، به عنوان اولین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، قسم یاد کرد.[۱]

ادامه مطلب
نويسنده: میثم جعفری اریسمانی تاريخ: دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:دانستنیها,دانستنیهای جدید,دانستنیهای جالب,دانستنیهای زیبا,آیا می دانید,دانستنیهای شگفت انگیز,دانستنیهای بدن,دانستنیهای جسم, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

راز حمام شیخ بهایی اصفهان کشف شد

 راز حمام شیخ بهایی اصفهان کشف شد

دارنده 9 مدال جهانی به موفقیت خود در نمونه‌سازی حمام شیخ بهایی اشاره کرد و افزود: ماجرای این حمام و گرم نگه داشتن آب با یک شمع، به رازی نهفته در تاریخ تبدیل شده بود که با کنکاش‌های پی در پی بالاخره راز این حمام 300 ساله کشف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، 33 اختراع علی اصغر برهمند مخترع خلاق خراسانی در نمایشگاه فناوری و پژوهش خراسان رضوی در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

برهمند ضمن معرفی تخت خواب شناور، تولید آب خالص از آب دریا، آبگرمکن خورشیدی، پماد التیام بخش زخم و جراحات و تولید برق از تلاطم دریا به عنوان بخشی از اختراعات به ثبت رسیده خود گفت : تخت خواب شناور برای استفاده در دریا، تولید آب خالص از آب دریا برای آب شیرین مصرفی کشتی ها، آبگرمکن خورشیدی با قابلیت استفاده در حمام های روستایی و پماد التیام بخش زخم با استفاده از تکنولوژی نانو و طب سنتی ساخته شده است.

ادامه مطلب
نويسنده: میثم جعفری اریسمانی تاريخ: سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:دانستنیها,دانستنیهای جدید,دانستنیهای جالب,دانستنیهای زیبا,آیا می دانید,دانستنیهای شگفت انگیز, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

هیولاهای اعماق دریا را بشناسید + تصاویر

 

 

 هیولاهای اعماق دریا  را بشناسید + تصاویر

 

عروس‌های دریایی عظیم الجثه، نهنگ‌ها و سخت پوستان غول پیکر، بزرگترین موجودات روی زمین هستند.
اعماق اقیانوس مناسب ترین محل برای زندگی بزرگترین مخلوقات زمین است که در این مناطق دورافتاده عروسهای دریایی، نهنگها، ستاره‌های دریایی عظیم و سایر جانوران غول پیکر خود را از چشم انسان پنهان می‌کنند.

عروس‌های دریایی عظیم الجثه، نهنگ‌ها و سخت پوستان غول پیکر، بزرگترین موجودات روی زمین هستند.
اعماق اقیانوس مناسب ترین محل برای زندگی بزرگترین مخلوقات زمین است که در این مناطق دورافتاده عروسهای دریایی، نهنگها، ستاره‌های دریایی عظیم و سایر جانوران غول پیکر خود را از چشم انسان پنهان می‌کنند.

عروس‌های دریایی عظیم الجثه، نهنگ‌ها و سخت پوستان غول پیکر، بزرگترین موجودات روی زمین هستند.

بهترین زیستگاه این حیوانات عظیم الجثه اعماق اقیانوس‌هاست. هرچند در برخی موارد این حیوانات به آبهای سطح می‌آیند و در قاب دوربین عکاسان طبیعت جاوادانه می‌شوند.

مجله «نشنال جئوگرافی» در گزارشی، گزیده از زیباترین تصاویر این غول‌های دریایی را منتشر کرده است.

 


ادامه مطلب
نويسنده: میثم جعفری اریسمانی تاريخ: سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:دانستنیها,دانستنیهای جدید,دانستنیهای جالب,دانستنیهای زیبا,آیا می دانید,دانستنیهای شگفت انگیز,دانستنیهای بدن,دانستنیهای حیوانات,دانستنیهای اعماق دریا, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چگونه میشه پسردار یا دختردار شویم؟

 دکتر مینا قدیری در گفتگو با سلامت نیوز، اظهار داشت:  

 
 
«با توجه به شرایط کنونی جامعه و اینکه هر خانواده ای 1 یا 2 فرزند می‌خواهد و علاقه دارند که تعادل جنس برقرار باشد استفاده از روش‌های تعیین جنسیت اشکالی ندارد و روش‌های مختلفی برای تعیین جنسیت فرزندان وجود دارد که ساده‌ترین این روش‌ها، توجه به تغذیه است.»

وی ادامه داد:«در این روش زن بایستی از 3 ماه قبل از یک رژیم غذایی خاصی پیروی کند و اگر دوست دارد که صاحب پسر شود بایستی مصرف سدیم و پتاسیم خود را افزایش دهد یعنی بیشتر غذاهایی مثل خرما، هل، زعفران، گوشت قرمز، اسفناج، هویج، پرتغال، ویتامین C مصرف کند و مصرف کلسیم و منیزیم را که شامل غذاهایی مثل شلغم، کلم، ترشی، شیر و ماست است را کاهش دهد.»

این متخصص زنان گفت:«اثر این رژیم های غذایی به این دلیل است که درPH واژن تاثیر داشته و محیط واژن را تغییر می دهد، یعنی غذاهایی که شامل سدیم و پتاسیم است باعث می‌شوند که واژن قلیایی شود و حرکت اسپرم Y در واژن تسریع شود ولی غذاهایی که دارای کلسیم و منیزیم باشند موجب اسیدی شدن PH واژن شده و اسپرم Y را از بین می برند.البته تاثیر رژیم‌های غذایی بر تعیین جنسیت جنین روش ثابت شده‌ای نیست و جنبه علمی ندارد.»


ادامه مطلب
نويسنده: میثم جعفری اریسمانی تاريخ: سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:دانستنیها,دانستنیهای جدید,دانستنیهای جالب,دانستنیهای زیبا,آیا می دانید,دانستنیهای شگفت انگیز,دانستنیهای بدن,دانستنیهای جسم, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

حقیقت های شگفت انگیز و جالب در مورد بدن انسان

 حقیقت های شگفت انگیز و  جالب در مورد بدن انسان www.iranfars.ir

از عجایب بدن انسان کم و بیش می‏دانیم اما هر از گاهی یک مطلب جالب می‏تواند ما را متحیر کرده و به سیستم آفرینش خود بیشتر پی ببریم. در اینجا به چند مورد از این مطالب اشاره می‏گردد.

۱- معده اسیدی فوق‏العاده قوی ترشح می‏کند

در بدن ما اسیدی بسیار خطرناک وجود دارد که هیچ امنیت پروازی نمی‌تواند آنرا توقیف کند. این مطلب دیگر بر کسی پوشیده نیست که معده برای هضم غذاهایی که می‏خوریم اسیدی بسیار قوی به نام هیدروکلریک اسید (HCL)ترشح می‏‏کند. ترکیبی قدرتمند برای حل کردن فلزات در صنعت. اما جالب اینجاست که این اسید بسیار قوی توسط دیواره‏بسیار نازک احاطه شده است. همچنین در سه روز اول مرگ، آنزیمهایی که غذای ما را هضم می‏کرده‏اند، شروع به خوردن خودمان می‌کنند.

۲- حالت فیزیکی بدن در یادآوری خاطرات تاثیرگذار است

آیا لحظات ازدواج خود را به یاد نمی‏آورید؟ سعی کنید به روی دو زانو نشسته و لحظه‏ای که به همسر خود گل می‏دادید را بازسازی کنید. خاطرات با حواس پنجگانه ما و موقعیت فیزیکی بدن ما رابطه مستقیم دارند. یک آهنگ خیلی ساده می‌تواند خاطرات بسیاری را از گذشته ما به یاد آورد همچنانکه یک صدای زنگ دوچرخۀ قدیمی می‌تواند راه مدرسه را به یاد ما آورد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان می‏دهد که موقعیت فیزیکی بدن، در صورتیکه مانند یکی از لحظات انجام عملی در گذشته باشد، می‌تواند به یادآوری آن عمل را بسیار راحتتر نماید.

۳- استخوانها کمبود مواد معدنی بدن را تامین می‏نمایند

استخوانها دربردارنده کلسیم و فسفر هستند که این دو عنصر برای سیستم عصبی و عضلات به کار گرفته می‏شوند. چنانچه هریک از این دو عنصر دچار کمبود در بدن شده و توسط غذایی که می‌خوریم، تامین نشود، هورمونهایی ویژه این دو عنصر را از داخل استخوانها بیرون کشیده تا کمبود این دو عنصر جبران شود و هر زمان که مصرف آنها به اندازه کفایت رسید، دوباره تعادل برقرار می‏گردد.


ادامه مطلب
نويسنده: میثم جعفری اریسمانی تاريخ: شنبه 7 آبان 1390برچسب:دانستنیها,دانستنیهای جدید,دانستنیهای جالب,دانستنیهای زیبا,آیا می دانید,دانستنیهای شگفت انگیز,دانستنیهای بدن,دانستنیهای جسم, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

آیا می دانید ...!

آیا می دانستید...! (67)

آیا می دانید تقریبا یک سوم وزن یک زن و یک دوم وزن یک مرد را ماهیچه تشکیل می دهد.

 

آیا می دانید ۳۰ برابر جمعیتی که امروزه بر روی کره زمین است در زیر خاک مدفون اند...

 

آیا می دانید با یک مداد می توان خطی به طول ۵۶ کیلومتر کشید.

 

آیا می دانید عقرب ها تنها موجوداتی هستند که اشعه رادیواکتیو تاثیری بر آنها ندارد.

 


ادامه مطلب
نويسنده: میثم جعفری اریسمانی تاريخ: جمعه 6 آبان 1390برچسب:دانستنیها,دانستنیهای جدید,دانستنیهای جالب,دانستنیهای زیبا,آیا می دانید,دانستنیهای شگفت انگیز,دانستنیهای واقعی, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

اولين ها و پيامبران

 - اولين كسي كه شعر به عربي سرود حضرت آدم(ع ) بود.

- اولين كسي كه بر روي زمين شخم كاري كرد حضرت آدم (ع ) بود.

- اولين كسي كه خانه كعبه را بنا نهاد حضرت آدم(ع ) بود.

- اولين كسي كه گريه كرد حضرت آدم (ع ) بود.

- اولين واضع علم حساب حضرت ادريس (ع ) بود.


ادامه مطلب
نويسنده: میثم جعفری اریسمانی تاريخ: چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:دانستنیها,دانستنیهای جدید,دانستنیهای جالب,دانستنیهای زیبا,دانستنیهای مذهبی,آیا می دانید,اولین ها,پیامبران,دانستنیهای پیامبران,دانستنیهای شگفت انگیز, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

دانستنیهای جالب

 سوسكها سريعترين جانوران 6 پا ميباشند. با سرعت يك متر در ثانيه.

-خرگوشها و طوطي ها بدون نياز به چرخاندن سر خود قادرند پشت سر خود را ببينند.

-كرگدنها قادرند سريعتر از انسانها بدوند.

-هيچ پنگوئني در قطب شمال وجود ندارد.

-مادر و همسر گراهام بل مخترع تلفن هر دو ناشنوا بوده اند.

-كانادا يك واژه هندي به معني “روستاي بزرگ” ميباشد.

-10 درصد وزن بدن انسان (بدون آب) را باكتريها تشكيل ميدهند.

-11 درصد جمعيت جهان را چپ دستان تشكيل ميدهند.

-از هر 10 نفر، يك نفر در سراسر جهان در جزيره زندگي ميكند.

-98 درصد وزن آب از اكسيژن تشكيل يافته است.


ادامه مطلب
نويسنده: میثم جعفری اریسمانی تاريخ: سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:دانستنیها,دانستنیهای جدید,دانستنیهای جالب,دانستنیهای زیبا,آیا می دانید,دانستنیهای شگفت انگیز, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ
با سلام خدمت شما کاربران گرامی! از اینکه به این وبلاگ سر زدید بی نهایت سپاسگذاریم و امیدوارم که لحظات خوب و جذابی را در هنگام بازدید از این وبلاگ داشته باشید. من میثم جعفری اریسمانی متولد 1360 ، متولد و ساکن شهرستان نطنز و فارغ التحصیل کارشناسی رشته روانشناسی می باشم و این وبلاگ را با هدف سرگرم شدن شما عزیزان ایجاد کردم که امیدوارم بتوانم در این راستا گامهای مفید و مؤثری را بردارم انشاء الله.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to funweb.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com

باکس هوشمند ام دی پارس