سرگرمی- تفریحی- آموزشی

سرگرمی- تفریحی- آموزشی

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


چندین نکته آموزنده و پر کاربرد در خانه داری

 چندین نکته آموزنده و پر کاربرد در خانه داری

چند نکته آموزنده و پر کاربرد در خانه داری

نظافت و پاکیزه کردن خانه همیشه دغدغه ی خانم‌ها بوده است. چه نیکو رسمی است. خانه تکانی، سنتی ارزشمند و جالب برای پاک کردن و زیبا سازی خانه است. در این سلسله مقالات، با راه کارهای مفیدی برای تمیز کردن منزل و وسایل آن آشنا می‌شوید:

 

 

 

 

تمیز کردن دیوارهای رنگ روغنی

 

برای تمیز کردن دیوارهایی که رنگ روغنی دارند، از این محلول استفاده کنید: یک سطل آب گرم، یک دوم پیمانه بوراکس (Borax)، یک دوم قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی و یک قاشق غذاخوری آمونیاک؛ حین استفاده از محلول حتماً دستکش بپوشید. (بوراکس را می‌توانید از مغازه‌های مواد شیمیایی- بهداشتی تهیه کنید)

تمیز کردن کاشی و سرامیک


مخلوط یک پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه جوش‌شیرین و یک دوم پیمانه سرکه در یک سطل آب داغ نیز فرمول دیگری برای تمیز کردن سطح دیوارهای رنگ روغنی و یا کاشی و سرامیک است.

پاک کردن لکه مداد رنگی


لکه‌های مداد رنگی بچه‌ها روی دیوار را به وسیله یک مسواک کهنه و کمی خمیردندان پاک کنید.


ادامه مطلب
نويسنده: میثم جعفری اریسمانی تاريخ: چهار شنبه 11 آبان 1390برچسب:خانواده,خانه و خانواده,خانه,نکات خانه داری,خانه داری, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

چطور ماهی تازه را تشخیص دهیم ؟

 چگونه ماهی تازه را تشخیص دهیم ؟

 

اگر شما هم وارد بازار ماهی شده باشید یا قصد خرید ماهی را از فروشگاه های شهر داشته اید حتما در تشخیص ماهی تازه دچار مشکلاتی شده اید چرا که بعضی از ماهی ها علی رغم ظاهر تازه ی خود ، مانده هستند و شما متوجه این مسئله نمی شوید. اما راه های تشخیص چیست؟

 اكثر خانواده‌ها بر این باورند كه ماهی‌های منجمد طعم و مزه خوشایندی ندارند و در ضمن شناسایی ماهی منجمد سالم از مانده و كهنه آن كار آسانی نیست. به همین دلیل خانواده‌ها تمایل دارند ماهی را به صورت تازه خریداری كنند، اما آیا ماهی جنوب را هم می‌توان به صورت تازه خریداری كرد؟


ادامه مطلب
نويسنده: میثم جعفری اریسمانی تاريخ: چهار شنبه 11 آبان 1390برچسب:خانواده,خانه و خانواده,خانه,نکات خانه داری,خانه داری,تشخیص ماهی تازه,ماهی تازه,نکات بهداشتی قبل از پخت غذا, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

تا نسوختید فرار کنید

تا نسوختید فرار کنید 

آتش سوزی

زمانیكه شعله های آتش زبانه بگیرند، مهار كردن آنها كار دشواری است. هر ساله تعداد بسیار زیادی از افراد به دلیل عدم رعایت نكات ایمنی در سراسر جهان در آتش سوزی هایی كه قابل پیشگیری بوده اند، جان خود را از دست می دهند. در حالی که با رعایت نکاتی در نحوه به کار بردن وسایل و آگاهی از به کار بردن برخی روش ها می تواند شما را ایمن تر گرداند . در این مقاله نكاتی پیرامون مبحث ایمنی در زمان آتش سوزی ذكر می شود:

نصب حسگرهای دود

 

در محل زندگی خود حسگرهای دود نصب كنید، هر ماه حداقل یكبار درست بودن آنها را چك كنید و حداقل سالی یكبار باتری آنها را عوض نمایید. این حسگرها قادر به تشخیص میزان دود غیر معمول و بخارات اشتعال زا در هوا هستند.

 

 

شماره های ضروری را حفظ كنید

 

 فقط فراموش نكنید كه هنگام آتش سوزی ابتدا خانه را ترك كرده و سپس از یك مكان امن در خارج از خانه با آتش نشانی تماس بگیرید.

 

در محل زندگی خود حسگرهای دود نصب كنید، هر ماه حداقل یكبار درست بودن آنها را چك كنید و حداقل سالی یكبار باتری آنها را عوض نمایید.

پس از اطفاء حریق

مجروحان را در یك مكان مناسب قرار بدهید. اگر جراحت آنها سنگین باشد می بایست تحت مداوای پزشك قرار بگیرند. در این صورت باید با اورژانس هم تماس گرفته و درخواست كمك كنید. حتماً خارج از مكان خسارت دیده باقی بمانید مگر اینكه آتش نشان ها بگویند می توانید وارد خانه بشوید.


ادامه مطلب
نويسنده: میثم جعفری اریسمانی تاريخ: سه شنبه 3 آبان 1390برچسب:خانواده,خانه و خانواده,خانه,چگونگی فرش شستن,شستن فرش,راهای فرش شستن,نکات خانه داری,خانه داری,جلوگیری از سوختن,فرار از سوختن,ایمنی در مقابل سوختن, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

نکات خانه داری (فرش های براق ،هدیه ما به شما)

 

فرش های براق ،هدیه ما به شما

 


با استفاده از مواد پیشنهادی زیر دیگر نگران تمیز کردن لکه‌ها یا مواد ریخته شده روی فرش نباشید.

 

فرش

 

** کمتر چیزیست که نتوان با جوش‌شیرین و سرکه تمیز کرد. خوشبختانه لکه‌های فرش هم از این امر مستثنی نیستند. فقط کافیست پودر جوش‌شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را اضافه کنید. بعد از تمام شدن کف حاصل، یک دستمال را که قدرت جذب بالایی دارد، روی فرش بکشید تا سرکه را جذب کند، بگذارید این قسمت خشک شود. با جاروبرقی باقی‌مانده جوش‌شیرین را جمع کنید. برای لکه‌های بزرگ‌تر از جوش‌شیرین به تنهایی استفاده کنید. آن را روی فرش بپاشید و حداقل بعد از نیم ساعت جاروبرقی بزنید.

... 

 


ادامه مطلب
نويسنده: میثم جعفری اریسمانی تاريخ: جمعه 29 مهر 1390برچسب:خانواده,خانه و خانواده,خانه,چگونگی فرش شستن,شستن فرش,راهای فرش شستن,نکات خانه داری,خانه داری,تمیز کردن فرش,پاک کردن شیشه,آموزش فرش شستن,نکات فرش شستن, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

نکات خانه داری (اسرار شیشه های شفاف )

 

اسرار شیشه های شفاف

 


پاكیزه نگه داشتن شیشه ها از جمله موارد كلیدی در حفظ نظافت محیط است. شاید در نگاه اول این مسئله ساده به نظر برسد. اما برای آنكه بتوانید با كمترین میزان تلاش به بالاترین نتیجه دست پیدا كنید بد نیست نگاهی به نكات زیر داشته باشید.


 

اسرار شيشه هاي شفاف

برخلاف تصور بسیاری از مردم بهترین زمان برای تمییز کردن شیشه صبح‌ها نیست! بلکه برعکس عصرها آنهم هنگام غروب‌ می‌باشد... زمانی که آسمان هنوز روشن است اما نور آفتاب دیگر تابش مستقم ندارد. شاید باور نکنید اما بهتر از آن روزهایی است که هوا کمی ابری است و بارانی نمی بارد، به عبارتی خورشید زیر ابر‌ می‌باشد.‌ می‌پرسید چرا؟ برای آنکه تابش نور خورشید به شیشه و گرمایی که در آن تولید‌ می‌کند باعث تبخیر و خشک شدن سریع آب یا مایعی که برای تمیز کردن شیشه از آن استفاده‌ می‌کنید،‌ می‌شود و زمانی برای شما باقی نمی گذارد تا با دستمال شیشه را تمیز کنید و عملا شما دستمال را روی شیشه تقریبا خشک خواهید کشید.

... 


ادامه مطلب
نويسنده: میثم جعفری اریسمانی تاريخ: جمعه 29 مهر 1390برچسب:خانواده,نکات خانه داری,خانه,راههای شیشه شستن,شیشه شستن,آموزش شیشه شستن,تمیزی شیشه,پاک کردن شیشه خانه, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ
با سلام خدمت شما کاربران گرامی! از اینکه به این وبلاگ سر زدید بی نهایت سپاسگذاریم و امیدوارم که لحظات خوب و جذابی را در هنگام بازدید از این وبلاگ داشته باشید. من میثم جعفری اریسمانی متولد 1360 ، متولد و ساکن شهرستان نطنز و فارغ التحصیل کارشناسی رشته روانشناسی می باشم و این وبلاگ را با هدف سرگرم شدن شما عزیزان ایجاد کردم که امیدوارم بتوانم در این راستا گامهای مفید و مؤثری را بردارم انشاء الله.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to funweb.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com

باکس هوشمند ام دی پارس