سرگرمی- تفریحی- آموزشی

سرگرمی- تفریحی- آموزشی

سرگرمی- تفریحی- آموزشی

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


مطالب جالب

 

بابا نان داد

 

 

راحت نوشتیم بابا نان داد...
بی آنکه بدانیم بابا چه سخت برای نان ، همه جوانیش را داد...

 

 

غلط نامه

 

 

سه پایه: 3 تا آدم با حال که همیشه پایه هر حرکتی هستند
وانت: اینترنت آزاد و بدون فیلتر
اسلواکی: نرم و خرامان گام برداشتن
نیکوتین: نوجوانی خوش سیرت
نسیم: Wireless
نلسون ماندلا: نلسون اون وسط گیر کرده
ورساچه: به ترکی، اون ساک رو بده
Johnnie Walker: جنایتکاری که به قدم زدن علاقه دارد
هنگام: پا مرغی
کته ماست: این گربه مال ماست
کره گیاهی: فرزند یک وجترین
Saturday: روز جهانی ساطور
Gladiator: یه جورایی خوشحالیا
کراچی: پس تکلیف ناشنوایان چه میشود!
یک کلاغ چهل کلاغ: نبردی نا جوانمردانه بین کلاغ­ها
تو کتش نمیره: گربش خیلی تنگه
Indeed: این یارو شاهده
تهرانی: تکه های هلوی باقیمانده ته آبمیوه
Hot Spot: به اصفهانی، پات داغه
شهاب حسینی: شهابی که شبهای محرم در آسمان دیده میشود
Miscategories: مسابقات جهانی که هر ساله برای انتخاب بهترین بانوی آشپزکه در پخت کته گراز(نوعی غذای شمالی) تبحر دارد برگزار میشود
نخاله: خاله نیست، احتمالا عمه یا اقوام دیگر
تابش: 1، 2، 3، 4
Medical: مهدی جان یک تماس با من بگیر لطفا
Category: این گربه کدوم گوریه؟
هرزه: فرقی ندارد. ز ذ ظ ض
طفلکی: این بچه ماله کیه؟
تراکتور: بازیگری که سر صحنه بسیار گند میزند
Morphine: باید بیشتر فین کنی
سوگند: بسیار مزخرف، خیلی بد
Keyboard: چه کسی برنده شده
MissCall: دختر نا بالغ را گویند – به ترکی، واحد وزنی طلا و زعفران را گویند
بالماسکه: اون بال ماله ماست که!!
پرتره: صفتی که برتری چیزی به چیز دیگر را میرساند. مثلا: این لیوان آب از اون یکی پرتره
Already: گند زدی به همش رفت
میدان: ظرف نگهداری شراب و دیگر مشروبات الکلی
کورتاژ: پودر لباسشویی مخصوص نابینایان
Pitza: زنی که فقط بچه های در پیت و بدرد نخور میزاید
مارادونا: برای ما دویدن خوب نیست
Suspecious: به اصفهانی، ساس از بقیه حشرات جلوتر است
Johnnie Dep: قاتل افسرده
Acer: ای آقا .....
سیمین: نیم ساعت
آرمیتاژ: پودر لباسشویی مخصوص سربازان ارتش
هندوستان: طرفداران مرغ
مشروبات: روبات ساخت مشهد

 


گریه

 

 

زنی تنهایی اش را گریه می کند ... مردی گریه اش را تنهایی می کند !

 

   

کوتاه ترین داستان دنیا اثر ارنست همینگوی :؛

 

گفته میشود ارنست همینگوی این داستان ۶ کلمه ای را برای شرکت در یک مسابقه ی داستان کوتاه نوشته است و برنده ی مسابقه نیز شده است. همچنین گفته میشود که وی این داستان کوتاه را در یک شرط بندی با یکی از دوستانش که ادعا کرده بود که با ۶ کلمه نمیتوان داستان نوشت، نوشته است
.
.
.

For Sale : Baby Shoes, Never Worn

برای فروش: کفش بچه، هرگز پوشیده نشده.

 



دلنوشته

 

 

نترس " حـــــــــوا "

سیبــــــ

را با عشــــــــق گاز بزن
...
" آدم "

ارزش بهشت را ندارد ... !

 


 

زن زبون دراز

 

 

زنی با صورت کبود نزددکتررفت.دکترپرسید: چی شده؟
زن گفت: دکتر،هروقت شوهرم مست میاد خونه،منو زیر مشت و لگد می گیره دکتر گفت:هر وقت شوهرت مست اومد خونه یه فنجون چای سبز بردار و شروع کن به قرقره کردن و این کار رو ادامه بده.
دو هفته بعد،زن با ظاهری سالم و سرزنده پیش دکتر برگشت وگفت: دکتر،قرقره چای سبز فوق العاده بودهر بار شوهرم مست اومدخونه من شروع کردم به قرقره کردن چای سبز.اودیگه به من کاری نداشت.حتی اون کمتر مشروب می خوره
دکتر گفت:می بینی؟ اگه جلوی زبونت رو بگیری، خیلی چیزا حل می شن... !!!!

 

 

داستان جالب یک دونده

 

رفتم سربازی، هنوز ۴۵ روز نگذشته بود، که دلم برای خانواده ام تنگ شد.

اما مرخصی ندادن، منم بدون مرخصی و پای پیاده، از مشهد تا طرقبه (۱۸ کیلومتر) دویدم و بعد از دیدن خانواده، دوباره از طرقبه تا مشهد را دویدم و رفتم پادگان …

پادگان، که رسیدم دیدم گروهبان متوجه غیبت من و چند نفر دیگه شده، که همه رو به خط کرد و گفت دور پادگان رو باید بدوید …

شروع به دویدن که کردیم بعد از 1000 متر سرباز های دیگه خسته شدند، اما من دور کامل دویدم و ایستادم…!

فرمانده ی گروهان که دویدن من رو ندیده بود، گفت مگه نگفتم دور کامل باید بدوی؟

گفتم دویدم قربان …

گفت فضولی موقوف. .!

دوباره باید بدوی…!

خلاصه، دو دور دیگه به مسافت 8 کیلومتر دویدم و سر حال، جلوی فرمانده ایستادم و همین باعث شد مسیر زندگی ام تغییر کند…!

یک روز، من رو با یک جیپ ارتشی به میدان سعد آباد مشهد بردند، برای مسابقه…

رییس تربیت بدنی تا من رو دید، گفت:

  چرا کفش و لباس ورزشی نپوشیدی؟

گفتم:

ندارم …!

گفت:

خوب برو سر خط الان مسابقه شروع می شه ببینم چند مرده حلاجی؟

خلاصه با پوتین و لباس سربازی دویدم و دور اخر همه داد می زدن باریکلا سرباز …

برنده که شدم دیدم همه می گن سرباز رکورد ایران رو شکستی …!

من اون روز با پوتین و لباس سربازی رکورد ایران رو شکستم و بهم کاپ نقره ای دادن…!

خبر رکورد شکنی من خیلی زود، به مرکز رسید و بهم امریه دادن تا برم تهران …

با اتوبوس به تهران رفتم و پرسان پرسان، خودم رو به دژبانی مرکز رسوندم و با فرمانده ی لشگر که روبرو شدم، گفت:

تو همون سربازی هستی که با پوتین رکورد شکستی؟

گفتم:

بله قربان …

گفت:

چرا این قدر دیر امدی و سریع من رو سوار ماشین کردند و به استادیوم امجدیه بردن، که قرار بود مسابقه بزرگی انجام بشه …!

مسابقه ی دوی ۵۰۰۰ متر بود و من کفش و لباسی رو که رییس تربیت بدنی مشهد داده بود، پوشیدم و رفتم لب خط…!

یک دفعه صدای تیری شنیدم و هراسناک این طرف اون طرف رو نگاه کردم ببینم چه خبره؟ که دیدم رییس تربیت بدنی با عصبانیت می گه چرا نمیدوی؟

بدو. .!

من نگاه کردم، دیدم، که اون 17 نفر دیگه، مسافتی از من دور شدن و من تازه فهمیدم، که صدای شلیک تیر برای اغاز مسابقه بوده و من چون در مشهد فقط با صدای حاضر رو) مسابقه رو شروع می کردم اینجا هم منتظر همون کلمه بودم، نه صدای تیر …

خلاصه شروع کردم به دویدن و یه عده هم من رو هو می کردن و می گفتن:

مشهدی تو از اخر اولی …!

دور سوم رو که دویدم تازه به نفر اخر رسیدم و تازه گرم شده بودم …!

در دور بعد متوجه شدم، که نفر چهارم هستم و با خودم گفتم:

خدا رو شکر لااقل چهارم می شم…!

سه دور تا اخر مسابقه مانده بود، که دیدم فقط یک نفر با فاصله از من جلوتره…!

دور اخر خودم رو به پشت سرش رسوندم…

به خط پایان نزدیک می شدیم که جلو زدم و اول شدم …!

باز هم رکورد ایران رو شکسته بودم و از عزیز منفرد، که سال ها قهرمان ایران بود جلو زده بودم…!

این ها حرف های استاد علی باغبان باشی، قهرمان دوی ایران است، که۲۹ سال متوالی بدون حتی یک باخت، مقام نخست مسابقات را در ایران داراست و جالب است، بدانید که تا به حال این رکورد در هیچ رشته ی ورزشی در دنیا شکسته نشده…!

باغبان باشی ۲۱۹ مدال اسیایی و جهانی دارد و در 8 مسابقه ی المپیک شرکت کرده و اول شده!

 

   

باربی

 

 

نام کامل باربی، باربارا میلیسنت رابرتز است که در اصل بر گرفته از باربارا، نام دختر ِ روث هندلر (Ruth Handler) سازنده این عروسک است

 


۱۰ نویسنده معروفی که خودکشی کردند !

 

 

نویسندگی یکی از 10 شغلی است که خطر افسردگی در آن بسیار بالا است و احتمال ابتلای مردان نویسنده به این بیماری بیشتر است.
سایت بهداشت آمریکا نویسندگی و اشتغال به هنر را حرفه‌های بسیار حساس خواند. دیگر مشاغلی که «خطر» دارند مددکاری، آموزگاری، کارهای خدمات اجتماعی و فروشندگی هستند.
حقوق نامنظم و انزوا احتمال ابتلای نویسندگان به افسردگی را افزایش می‌دهد و در این بین هفت درصد مردهای هنرمند و نویسنده به شکل حاد به این بیماری دچار می‌شوند.
10 نویسنده معروفی که خودکشی کردند :
نام نویسنده : ارنست همینگوی

سن هنگام مرگ : 62
آثار مهم : «پیرمرد و دریا»، «زنگها برای که به صدا درمی‌آید»
دلیل خودکشی : همینگوی به فشار خون و نارسایی کبد دچار بود. او در دومین اقدام به خودکشی با قرار دادن لوله تفنگ در دهانش به زندگی خود خاتمه داد.
نام نویسنده : ویرجینیا وولف

  سن هنگام مرگ : 59
آثار مهم : «به سوی فانوس دریایی»، «خانم دالووی»، «اورلاندو»
دلیل خودکشی : وولف در یادداشتی برای همسرش نوشت: «مطمئن هستم دوباره دیوانه می‌شوم...و این بار حالم خوب نمی‌شود.» این نویسنده بزرگ دچار افسردگی شدید بود و صداهایی در سرش می‌شنید ، او 28 مارس سال 1942 با گذاشتن سنگ‌هایی در جیب کتش وارد رودخانه نزدیک خانه خود شد و به زندگی خود پایان داد. 
نام نویسنده : انه سکستن
  سن هنگام مرگ : 46
آثار مهم : «عشق بورز یا بمیر»
دلیل خودکشی : او دچار افسردگی شدید بود و با روشن گذاشتن اتوموبیل خود در پارکینگ دربسته خانه به زندگی خود خاتمه داد.
نام نویسنده : ریونوسوکه آکوتاگاوا

  سن هنگام مرگ : 35
آثار مهم : «راشومون»
دلیل خودکشی : آکوتاگاوا دچار افسردگی، پارانویا و توهم بصری بود. او به دلیل مصرف بیش از حد قرص خواب‌آور درگذشت.
نام نویسنده : کارین بوی

  سن هنگام مرگ : 41
آثار مهم : مجموعه شعر «ابرها»
دلیل خودکشی : ابتلا به افسردگی و خودکشی با قرص خواب.
نام نویسنده : جان بری‌من
  سن هنگام مرگ : 58
آثار مهم : مجموعه شعر «77 آواز رویایی»
دلیل خودکشی : ناپایداری احساسی موجب شد از روی پل واشنگتن اونیو پایین بپرد و به زندگی خود خاتمه دهد.
نام نویسنده : ریچارد براتیگان

  سن هنگام مرگ : 49
آثار مهم : «صید ماهی قزل‌آلا در آمریکا»
دلیل خودکشی : دچار افسردگی و اسکیزوفرنی بود. با شلیک گلوله به زندگی خود خاتمه داد.    
نام نویسنده : هانتر اس.تامپسن
 

سن هنگام مرگ : 68
آثار مهم : «ترس و نفرت در لاس‌وگاس»
دلیل خودکشی : بیماری‌های مختلف که منتهی به خودکشی با شلیک گلوله به مغز شد.
نام نویسنده : یرزی کوزینسکی

  سن هنگام مرگ : 57
آثار مهم : «حضور»، «پرواز را به خاطر بسپار»
دلیل خودکشی : خستگی ذهنی و بیماری‌های جسمی مختلف از جمله بیماری قلبی. دلیل مرگ او خفگی با قرار دادن پلاستیک دور سرش بود. 
نام نویسنده : یوکیو میشیما
  سن هنگام مرگ : 45
آثار مهم : «رنگ‌های ممنوع»، «صدای امواج»
دلیل خودکشی : او در جریان یک گروگان‌گیری خواستار بازگرداندن قدرت ژاپن به امپراتور این کشور بود. با پذیرفته نشدن این تقاضا او به شکل آئینی خودکشی کرد.

 

  

آمادگی برای رفتن

 

 

گویند: صاحب دلى ، براى اقامه نماز به مسجدى رفت .نمازگزاران همه او را شناختند؛ پس از او خواستند که پس از نماز، بر منبر رود و پند گوید .پذیرفت ...نماز جماعت تمام شد ، چشم ها همه به سوى او بود.مرد صاحب دل برخاست و بر پله نخست منبر نشست .

بسم الله گفت و خدا و رسولش را ستود، آن گاه خطاب به جماعت گفت :مردم !هرکس از شما که مى داند امروز تا شب خواهد زیست و نخواهد مرد، برخیزد!کسى برنخاست !

گفت : حالا هرکس از شما که خود را آماده مرگ کرده است ، برخیزد!باز کسى برنخاست !!!

گفت : شگفتا از شما که به ماندن اطمینان ندارید؛ اما براى رفتن نیز آماده نیستید!:

 


دلنوشته

 

 

باد با چراغ خاموش کاری ندارد
اگر در سختی هستی , بدان که روشنی . . .

 

 

یادمان باشد....

 

 

یادمان باشد همیشه ذره ای حقیقت پشت هر "فقط یک شوخی بود"

کمی کنجکاوی پشت "همینجوری پرسیدم"

قدری احساس پشت "اصلا به من چه"

مقداری خرد پشت "چه میدانم"

و اندکی درد پشت "اشکالی نداره"

وجود دارد...!!

 

 
 

دلنوشته

 

 

مادر کودکش را شیر میدهد
و کودک از نور چشم مادر خواندن و نوشتن می آموزد

وقتی کمی بزرگتر شد کیف مادر را خالی میکند
تا بسته سیگاری بخرد

بر استخوانهای لاغر و کم خون مادر راه میرود
تا از دانشگاه فارغ التحصیل شود

وقتی برای خودش مردی شد
پا روی پا می اندازد
و در یکی از کافه تریاهای روشنفکران
کنفرانس مطبوعاتی ترتیب میدهد و میگوید:
عقل زن کامل نیست....!!!

 

 

آموخته های چارلی چاپلین

 

 

آموخته ام که با پول میشه رختخواب خرید ولی خواب نه،
ساعت خرید ولی زمان نه،
مقام خرید ولی احترام نه،
کتاب خرید ولی دانش نه،
دارو خرید ولی سلامتی نه،
خانه خرید ولی زندگی نه،
و بالاخره می توان قلب خرید ولی عشق را نه.
(چارلی چاپلین)

 

  

استیو جابز

 

 

یادتان باشد که زمان شما محدود است، پس زمانتان را با زندگی کردن تو زندگی بقیه هدر ندهید.
هیچ وقت توی دام غم و غصه نیافتید و هیچ وقت نگذارید که هیاهوی بقیه صدای درونی شما را خاموش کند.
و از همه مهمتر این که شجاعت این را داشته باشید که از احساس قلبی تان و ایمانتان پیروی کنید

 


کمربند !!!

 

 

کیف مدرسه را گوشه ای پرت کرد و به سمت قلک کوچکی که روی تاقچه بود ، رفت 
وارد مغازه شد با ذوق گفت : ببخشید یه کمربند می خواستم . آخه فردا تولد بابامه 
- به به . مبارک باشه . چه جوری باشه ؟ چرم یا معمولی ، مشکی یا قهوه ای ، ...
پسرک چند لحظه به فکر فرو رفت . فرقی نداره . فقط ... ، فقط دردش کم باشه !

 

 

حضرت الیاس علیه السلام

 

 

الیاس به زبان عِبْری، ایلیاء می باشد و سین آن تصرف زبان یونانی است که به اصطلاح آنان در زبان عربی مشهور گشته؛ چنان که یونس هم یوناء است و سین آن یونانی است و در بعضی اخبار به همان لهجه عبری ایلیاء نیز مذکور است.....

 

   


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: میثم جعفری اریسمانی تاريخ: سه شنبه 3 آبان 1390برچسب:جالب,خواندنی,جالب و خواندنی,مطالب جالب,مطالب خواندنی,مطالب جالب و خواندنی,مطالب زیبا,مطالب آموزنده,مطالب قشنگ,مطالب خوب,مطالب پرمعنا,مطالب با محتوا,مطالب شگفت انگیز,مطالب عجیب,مطالب باور نکردنی, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ
با سلام خدمت شما کاربران گرامی! از اینکه به این وبلاگ سر زدید بی نهایت سپاسگذاریم و امیدوارم که لحظات خوب و جذابی را در هنگام بازدید از این وبلاگ داشته باشید. من میثم جعفری اریسمانی متولد 1360 ، متولد و ساکن شهرستان نطنز و فارغ التحصیل کارشناسی رشته روانشناسی می باشم و این وبلاگ را با هدف سرگرم شدن شما عزیزان ایجاد کردم که امیدوارم بتوانم در این راستا گامهای مفید و مؤثری را بردارم انشاء الله.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to funweb.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com

باکس هوشمند ام دی پارس