سرگرمی- تفریحی- آموزشی

سرگرمی- تفریحی- آموزشی

سرگرمی- تفریحی- آموزشی

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


سرطان‌های شایع در جوانان

 

سرطان لنفوسیتی: نوعی بیماری که مشخصه‌ی آن حالت غیرطبیعی سلول‌های سفید خون است که در بافت‌های تشکیل‌دهنده خون تولید می‌شود. طبق آمار مرکز سرطان ملی آمریکا سالانه ۳۰۰هزار آمریکایی به سرطان خون مبتلا می‌شوند. تقریبا چهارهزار مورد سرطان خون از نوع "لوسمی لنفوسیتی" در سال مشاهده می‌شود که شایع‌ترین نوع سرطان خون در بین جوانان و کودکان است.
علامت خطر: نشانه‌های این بیماری عبارتند از: تب، خستگی، تعریق شبانه، خونریزی، کبودی فراوان و کاهش وزن.

سرطان پروانه‌ای: تیروئید غده پروانه‌ای‌شکل کوچکی است که درست زیر سیب گلو قرار دارد و سرطان تیروئید مربوط به این عضو است. وظیفه تیروئید تولید هورمون است. هورمون‌هایی که متابولیسم بدن شما را تنظیم و عملکرد سیستم قلبی و عروقی و سیستم‌های عصبی مرکزی را کنترل می‌کنند. بنابر گزارشات موسسه ملی سرطان در آمریکا هرساله ۱۴۰۰ آمریکایی به دلیل این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.
علامت خطر: بیماران مبتلا معمولا برآمدگی‌ای را در گردن خود حس می‌کنند که به آن سیب دوم گلو می‌گویند. هنگامی‌که چیزی را فرومی‌دهید، این برآمدگی بالا و پایین می‌رود و اغلب درد نمی‌کند. در موارد اندک با نشانه‌های دیگری همراه است، مثل دشواری در قورت دادن غذاهای جامد یا گرفتگی صدا و احساس درد زیر سیب گلو یا دردی که تا فک و گوش هم می‌رسد. همین‌طور سرفه‌های مداوم، به‌ویژه همراه با خون هم می‌تواند نشانگر این بیماری باشد. تقریبا ۹۵درصد برآمدگی‌های تیروئید خوش‌خیم هستند.

سرطان آفتاب: یکی از انواع کشنده سرطان پوست، "ملانوم" است که تقریبا ۴ درصد سرطان‌های پوست را تشکیل داده و تا ۸۰ درصد موجب مرگ می‌شود. براساس آمار نشریه بین‌المللی "سرطان پوست"، میزان ابتلا به ملانوم به ویژه در جوانان در سراسر جهان شدیدا رو به افزایش است. این نوع سرطان در زن‌های بین ۲۹ تا ۲۵ سال، شایع‌ترین سرطان و بعد از سرطان سینه دومین سرطان رایج در زن‌های ۴۰ تا ۳۴ سال است. به‌طور کلی سفیدپوست‌ها بیش‌تر در معرض این بیماری قرار دارند.
علامت خطر: هر فرد ممکن است خال‌هایی در اندازه و شکل و رنگ‌های مختلف داشته باشد. اما هر تغییر کوچکی در خال‌ها ازجمله خارش یا پوسته‌پوسته شدن، می‌تواند نشانه ملانوم باشد.

سرطان ویروسی: بیش از یکصد نوع ویروس انسانی وجود دارد که تقریبا سی گونه از این ویروس‌ها از طریق رابطه جنسی انتقال پیدا می‌کنند و نیمی از آن‌ها منجر به سرطان گردن رحمی می شود. اکثر افراد مبتلا به این ویروس این بیماری را به حال خود رها می‌کنند و چنان‌چه عفونت دوام پیدا کند، منجر به سرطان گردن رحم می‌شود. در سال۲۰۰۳ تقریبا ۱۲۰۰۰ مورد سرطان گردن رحم در آمریکا تشخیص داده شد که بیش از چهارهزار نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند.
علامت خطر: زخم‌ها و جراحت‌های کلی قبل از سرطان نشانه‌های خاصی ندارند، اما وقتی سرطان پیشرفت کرد، خونریزی‌های نامنظم بین عادات ماهیانه و ترشحات خونی دیده می‌شود. برای درمان می‌توان از راه‌هایی مانند شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی و بیرون آوردن رحم بهره برد.

...

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: میثم جعفری اریسمانی تاريخ: سه شنبه 3 آبان 1390برچسب:پزشکی,اطلاعات پزشکی,دانستنیهای پزشکی,نکات پزشکی,دارو و درمان,اطلاعات دارویی,بهداشت,نکات بهداشتی,سلامت,پیشگیری, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ
با سلام خدمت شما کاربران گرامی! از اینکه به این وبلاگ سر زدید بی نهایت سپاسگذاریم و امیدوارم که لحظات خوب و جذابی را در هنگام بازدید از این وبلاگ داشته باشید. من میثم جعفری اریسمانی متولد 1360 ، متولد و ساکن شهرستان نطنز و فارغ التحصیل کارشناسی رشته روانشناسی می باشم و این وبلاگ را با هدف سرگرم شدن شما عزیزان ایجاد کردم که امیدوارم بتوانم در این راستا گامهای مفید و مؤثری را بردارم انشاء الله.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to funweb.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com

باکس هوشمند ام دی پارس